ינו' 06 2010
משימות לאמצע השנה כיתה ז
הנה כבר חלפה לה חצי שנת לימודים ואנו הופכים תקליט…
ניצה שיאון הציגה בהשתלמויות כמה משימות ברוח התכנית החדשה לאמצע השנה בכיתה ז' .
משימות אלו יכולות להוות כלי להערכה של הלמידה עד שלב זה, בסיס לתכנון המשך הלמידה ועוד.
לאחר אחת מההשתלמויות, שלחה לנו רחל לוי את מחשבותיה על אחת מהמשימות ואת הדברים הבאים:
ראשית, תודה לניצה שיאון ולשותפיה העמלים על הכנת חומרים מעולים ומועילים.
בנוגע למשימת אמצע ז' – פגישה שלמה בת שעה וחצי, רצופת הנאה, עסקה רק במשימה הראשונה.
הדיון היה מאוד פורה ומפרה. (הגענו לנושאים ומסקנות שלא תמיד המורה מגיע אליהם במהלך הכנת השיעור.צפינו שאלות של תלמידים והעלינו רעיונות לדרכי הוראה,ועוד ועוד.
לשמחתי, אני מרגישה כך בכל פגישות ההדרכה, כמאמר הביטוי: "אין סכין מתחדדת אלא בירך של חברתה".
אנו מודים לרחל על רוח השיתופיות. כולנו הרווחנו.
השארת תגובה
עליך להתחבר כדי להגיב.
עדוי סוזאן, אני המומה מהסיטואציה אליה נקלעת.
בלי קשר לארגון המורים ולזכויות המורה, יש כאן לפני המורים הזדמנות מצוינת לא לנסוע לשום מקום. על חשבון זמן ישיבת צוות מתמטיקה, מגיע מדריך ובונה איתם יעדים, לומד איתם מאמרים חשובים, מראה להם דרכי הוראה מעניינות, חושב איתם על אופן קידום התלמידים…… ועם כל זאת למורה הנחמד יש תלונות. המורה הנכבד מסרב!
אני מדברת עכשיו דווקא מהמקום שלי כמורה, זה נפלא שיש לך ממי ללמוד, את מי לשאול, במי להיעזר, וחבל מאו מאוד שישנם מורים שלא מנצלים זאת. ומחפשים דרכים להתחמק.